BERCHTESGEDENSKÉ ALPY  / 30.4.-1.5.05 /

HOHES BRETT / 2340 m /, JENNER / 1874 m /

Fotogalerie je zde

ÚČASTNÍCI: Laďka, Hanka, Vlasták, Lukáš a já

1.DEN: Z Plzně vyjíždíme v 4:45, přes Folmavu pokračujeme do Německa a v 11:15 jsme na jezerem Königssee na parkovišti nad chatou Alpeltal Hütte / 1070 m /. Na parkovišti se ptáme jestli je chata Carl von Stahl Hütte otevřená a po tom co se dozvídáme že ano, tak stan necháváme v autě. Stejně tak i mačky a cepín, bereme jenom hůlky. Vycházíme v 11:45. Ze začátku se jde dobře, pak začíná úsek, kde je ocelové lano, a následuje výšvih na kterém se k našemu překvapení objevuje sníh, to jsme nečekali, takhle brzy. No to vysvětluje lidi co nás míjeli dolů se skialpama na ramenou, také jsme nikoho kdo šel po svých nepotkali. No nic co se dá dělat, bude to opět dupačka ve sněhu.  Ze začátku to jde, sněhu není moc, je vidět i značka, ale pak sníh přibývá, měkne a my se začínáme solidně bořit. Značku ztrácíme a jdemem jinam, než jsme původně chtěli – na Hoher Göll / 2522 m /. Jdeme ve stopách skialpinistů, a ty míří na vrchol Hohes Brett / 2340 m /. Stopy vedou přímo a tak je to celkem pořádný krpál, na vrchol dorážíme až v 16:30. Zápis do vrcholové knihy, foto a mastíme dolů směrem na chatu, tady je svah na jižní straně a tedy skoro bez sněhu, pouze nejhorší místo v prudkém žlabu je docela nebezpečný. Cestou pěkné výhledy na Schneibstein / 2276 m /, Kahlersberg / 2350 m / a v mlze občas prosvítá i Hoher Göll / 2522 m /. Pak už jenom sestup k chatě Carl von Stahl Hütte / 1730 m /, kam přicházíme až v 19:30, domlouváme nocleh ( OEAV – 5,5 € , pivko – 2,9 € ) a večeříme na verandě při pěkném západu slunce. Pak jdeme na 2 piva do hospody a spát odcházíme v 22:30.

2 DEN: Vstáváme v 8, snídáme opět na verendě a v 10 odcházíme směrem k lanovce pod vyhlídkou Jenner / 1802 m /, na terase restaurace necháváme batohy a jdeme na Jenner/ 1874 m / , odkud je pěkný výhled na jezero Königssee a Watzmann / 2713 m /, tam jsme v 10:45. pak sestup k parkovišti v rozbředlém sněhu. Odjíždíme v 13 hodin, ještě se stavíme dole u jezera / 603 m /, ale ani to za to nestálo, těžká komerce. V 14 hodin odjíždíme směr Plzeň, kde jsme v 19 hodin.