KAISER GEBIRGE, WILDER KAISER / 4. – 5. 9. 2004 /

KLEINES TORL / 2102 m.n.m. /, ELLMAUER HALT / 2344 m.n.m. /, KLEINES HALT / 2116 m.n.m. /

Fotogalerie k akci zde

Účastníci: Zdenda, Jirka, Lukáš, já

1.DEN: Zhruba v pět odjíždíme z Plzně, v 6 jsme na benzínce na Folmavě, cca v 10 na parkovišti GRIESNERALM / 988 m.n.m. /, za vjezd na silnici nahoru se platí mýto 2,5 €. Začínáme vybalovat věci a začíná pršet, tak asi hodinu sedíme v autě, pak přestává a my v půl 12 konečně vyrážíme nahoru. Jdeme kolem stánků nahoru po mostě a pak se na rozcestí dáváme doleva po cestě číslo 83. Asi po hodině cesty opět začíná pršet, tak dáváme na batohy pláštěnky a na sebe bereme bundy. Těsně před tím než docházíme k chatě Fritz-Pflaum-Hutte / 1865 m.n.m. /, přestává pršet a začíná se dělat pěkné počasí. Chata je v součastné době zavřená. U chaty svačíme a pak pokračujeme dále po značce do sedla KLEINES TORL / 2102 m.n.m. /, kde jsou ke konci k zajištění ocelová lana. Mlha a nízké mraky se postupně vytahují a konečně začíná být i něco vidět. Pak se prudce sestupuje dolů a následuje travers , který je zezačátku nenáročný, ale čím více se blížíme k chatě začíná železa na skále přibývat a cesta se tak stává zajímavější. Pod sebou máme pěkné výhledy do údolí a také na chatu Gaudeamus Hute / 1263 m.n.m. /, my jdeme ale nahoru na chatu GRUTTEN HUTTE / 1620 m.n.m. /. Tam docházíme až ve čtvrt na sedm a máme problém i sehnat místo na spaní. Musíme spát každý v jiném pokoji. Po vybalení věcí v pokojích večeříme na verandě, dáváme si pivo a pozorujeme západ slunce, chata se narvaná a ani v hospodě není místo, tak až do devíti sedíme na verandě a pozorujeme jednotlivě osvětlená města dole v údolí. Spát jdeme asi v půl desáté. Nocleh na chatě v lágru stál 6 € a pivo 2,9 €.

2.DEN: vstáváme v půl sedmé, odcházíme v sedm. Večer jsme se dohodli, že posnídáme až po cestě. Značka číslo 813 vede nahoru, celkem rychle se nabírá výška a za chvíli jsme na místě, kde se cesty rozcházejí, jedna vede na vrchol ELLMAUER HALT / 2344 m.n.m. / přímo, druhá masiv obchází a pak se opět rozdvojuje a jedna se vrací zpátky na vrchol, druhá sestupuje dolů k chatě Hans Berger Haus / 936 m.n.m. /. Na tomto místě snídáme a navazujeme se do úvazků a bereme na hlavu helmy. Pak se vydáváme přímo na vrchol, kam přicházíme v 10. cesta je celkem vzdušná, místy se ocelová lana opravdu hodí, jsou celkem dobré výhledy, vidíme Grossglockner, Grossvenediger. Na vrcholu je docela dost lidí, děláme vrcholovou fotku a pak se rozdělujeme, já s Lukášem jdeme dolů po kletersteigu s názvem Kaiserschutzen steig a Jirka se Zdeňkem sestupují po cestě po které jsme přišli, sraz máme dole u chaty Hans Berger Haus. Naše cesta vede z počátku prudce dolů po lanech až se dostáváme na schůdnější část, pak necháváme batohy v sedle a jdeme jen nalehko na vrchol KLEINES HALT / 2116 m.n.m. /, kde se zapisujeme do vrcholové knihy a pak sestupujeme prudce dolů, cestou přecházíme dvě kameninové pole, zrovna když jsme na něm, tak ze shora padají kameny, máme ale štěstí. Pak zase začíná pasáž s ocelovým lanem, poté travers a pak asi nejtěžší část po plotnách prudce dolů. Poté následuje hodně prudký sestup po trávě a následně hodně vzdušný travers po plotnách nad celým údolím. Pak již sestupujeme zpátky na cestu číslo 813, kde na nás čekají kluci a odtud prudce klesáme k chatě Hans Berger Haus / 936 m.n.m. /, kam docházíme cca v půl třetí kde se skoro ani nezastavujeme a hned začínáme stoupat do prudkého kopce na chatu StripenJoch Hutte / 1577 m.n.m. /, kde jsme v 16 hodin. Tady už toho máme všichni docela dost a tak si zde dáváme pivo a odpočíváme. Teď už nás čeká pouze prudký sestup k autu po cestě číslo 81. dole u řeky se myjeme a pak rychle odjíždíme domů, v Plzni jsme asi v 11.

Závěr: povedená víkendovka, ze začátku nic moc počasí, ale druhý den to vynahradil a ani feráty nejsou vůbec špatné ba naopak, kletersteig z vrcholu Ellmauer Halt byl super.